Ben jij een student die regelmatig notities in de klas, maar je hebt niet het gevoel dat ze je helpen de inhoud zo goed op te nemen als zou moeten? Misschien bent u een werknemer die aantekeningen maakt tijdens vergaderingen, maar denkt dat de aantekeningen zich niet vertalen in een merkbare verhoging van de productiviteit of innovatie? Aan de andere kant, misschien bent u een leidinggevende of teamleider die vindt dat de aantekeningen die uw teamleden tijdens vergaderingen maken niet de waarde opleveren die ze zouden moeten zijn.
Als een van deze punten op u van toepassing is, kunt u overwegen de traditionele methoden voor het maken van aantekeningen te schrappen en in plaats daarvan een hulpmiddel voor het maken van gezamenlijke aantekeningen te gebruiken. In dit overzicht wordt uitgelegd wat het is en waarom u misschien samen aantekeningen wilt maken.
Wat is samenwerkend aantekeningen maken?
Een tool voor het maken van gezamenlijke notities is ongeveer hoe het klinkt: een digitale tool (meestal online toegankelijk) waarmee meerdere gebruikers in realtime aantekeningen kunnen maken over hetzelfde document. Wanneer de tool online is, kunnen gebruikers ook notities ophalen vanaf elke locatie en elk apparaat met een internetverbinding. De voordelen van het gebruik van een tool als deze zijn de volgende.
Gemeenschap bouwen
Docenten die hun leerlingen aanmoedigen om samen aantekeningen te maken, hebben ontdekt dat een van de: top voordelen van de praktijk manifesteert zich als een toegenomen gemeenschapsgevoel onder de studenten. Iedereen wordt actiever betrokken, niet alleen bij hun eigen opleiding, maar ook bij de opleiding van hun leeftijdsgenoten.
Dit levert voor iedereen voordelen op. Het kan ook nuttig zijn in de context van een werkplek.
Studies en enquêtes geven consequent aan dat medewerkers: meer betrokken wanneer ze echt het gevoel hebben lid te zijn van een team dat streeft naar een gemeenschappelijk doel. Uw werknemers kunnen het gevoel hebben dat ze allemaal in hetzelfde team zitten als ze tijdens vergaderingen samen aantekeningen gaan maken.
De hiaten opvullen
Het kan tijdens lessen en vergaderingen moeilijk zijn om aantekeningen te maken over elk relevant onderwerp en punt dat aan bod komt. Dit is nog een reden waarom het de moeite waard is om samen aantekeningen te maken. Als u vergeet een opmerking of gebeurtenis met betrekking tot een bepaald punt vast te leggen omdat u het te druk had met het noteren van een ander onderwerp dat ter sprake kwam, heeft iemand anders misschien de details van het gemiste onderwerp opgevangen. Dit zorgt ervoor dat u minder snel onvolledige notities hebt aan het einde van een les of vergadering.
Verantwoording en participatie stimuleren
Sommige studenten en medewerkers maken ijverig aantekeningen wanneer dat nuttig is. Anderen nemen helemaal niets. Maar al te vaak zijn degenen die geen aantekeningen maken niet actief betrokken bij wat er wordt onderwezen of besproken. Dat hoeft niet zo te zijn. Wanneer meerdere studenten of teamleden de taak hebben om samen aantekeningen te maken, is de kans groter dat degenen die anders zouden afzien van het maken van aantekeningen, dit vaker doen.
Ze willen misschien niet bekend staan als het enige teamlid dat zijn deel niet doet. Dit kan de kans vergroten dat de persoon aandacht schenkt aan de lessen en discussies.
Dit zijn allemaal goede redenen om te overwegen een tool voor het maken van aantekeningen te gebruiken in plaats van te vertrouwen op verouderde methoden. Zorg ervoor dat u de juiste kiest voor uw behoeften. Het moet toegankelijk en gebruiksvriendelijk zijn en ontworpen voor zowel desktop- als mobiele apparaten.
creditSource link