Maken grote namen als Tom Ford, Michael Kors, Versace en Gucci je bezwijmd? Dan droom je er waarschijnlijk van om zelf een best verkopende ontwerper te worden. En waarom niet? Als het gaat om de designwereld, kan alles.
Het moeilijkste van het maken van het in de wereld van kledingontwerp is dat je een hoop hard werk moet verzetten, maar de concurrentie is hevig.
Net als jij zijn er letterlijk honderdduizenden andere bloeiende ontwerpers die allemaal hun ideeën in de ring gooien. En hoewel je een grote naam nodig hebt om het fortuin te verdienen dat de eerder genoemde ontwerpers hebben, betekent dit niet dat je ontwerpen niet opgemerkt zullen worden.
Als je naam wilt maken in de wereld van kledingontwerp en in de toekomst een begrip wilt worden, moet je klein beginnen. Hier zullen we een paar eenvoudige stappen schetsen om u op weg te helpen.
Kledinglabels
Als je ontwerper wilt worden, heb je een label nodig. En uw label mag niet zomaar iets zijn dat er bekend uitziet, het moet uniek zijn.
Een van de beste manieren om naam te maken, is door: letterlijk maak een naam voor jezelf, en je kunt dit doen met Wunderlabel bedrukte etiketten.
Met bedrukte katoenen labels kunt u uw naam of uw merk aanpassen en deze rechtstreeks op katoen of andere stoffen laten drukken. Deze labels kunt u vervolgens op uw ontwerpen naaien, of hoe u maar wilt.
Nadat u uw labels heeft aangepast, kunt u beginnen met het marketingproces voor uw merk. En in dezelfde lijn wilt u misschien ook overwegen een logo aan uw naam toe te voegen, omdat dit een symbool wordt dat bij u en uw merk hoort.
Persoonlijk netwerken
Dus je hebt geweldige ontwerpen en een opvallend logo waar je blij mee bent. De volgende stap is om de gemeenschap in te gaan en te beginnen met netwerken met potentiële kopers en investeerders. Maar, hoe doe je dit?
Het antwoord is simpel. Je zult uit je comfortzone moeten komen en mensen binnen de designindustrie moeten benaderen als je het ooit wilt maken in de designwereld. Zonder connecties als deze ontmoet je nooit de juiste contacten die je aan de juiste mensen kunnen voorstellen.
U kunt beginnen met het bijwonen van designshows, beurzen, kledingontwerpworkshops, conferenties en dergelijke.
Vergeet niet om altijd je portfolio mee te nemen voor het geval je iemand tegenkomt die je werk wil bekijken, en houd ook altijd wat fysieke items bij je, want een foto zegt meer dan duizend woorden, maar het echte werk kan het item zijn dat sluit de deal af.
Heb een verscheidenheid aan voorbeelden
Terwijl u bezig bent met het maken van al uw ontwerpen, moet u ervoor zorgen dat u uw talenten diversifieert.
Hoewel je misschien absoluut dol bent op het maken van sjaals of blouses voor vrouwen, moet je er rekening mee houden dat er belangrijke modeartikelen zijn in alle soorten en maten.
Overhemden met kraag voor heren, formele broeken, vrijetijdsoverhemden, yogabroeken en vele andere zijn slechts een begin. Als je echt indruk wilt maken op de ontwerpcontacten die je kunt ontmoeten, moet je je vaardigheden kunnen laten zien in verschillende media en stijlen.
Vergeet niet dat Tommy Hilfiger niet alleen beroemd werd omdat hij een cool logo had. Hij ontwikkelde verschillende kledinglijnen voor zowel mannen als vrouwen en nam zijn ideeën mee op de weg totdat iemand in de ontwerpindustrie zijn vaardigheden opmerkte.
In de wereld van design kun je een roze hoed opzetten en het een dag noemen, en mensen zullen het ergens kopen, zolang je de juiste mensen kent en een geweldig marketingplan hebt. Maar de sleutel tot het maken van een naam voor jezelf ligt in jezelf naar buiten brengen zodat mensen je naam kunnen leren. En dit gaat allemaal over netwerken en de wereld laten zien wat je in huis hebt.
creditSource link