gepubliceerd op
Niet alleen een kledingmerk maar een pleitbezorger voor dieren en het milieu, Red de eend volgt de release van zijn herfst-wintercollectie 2021 op met zijn geheel nieuwe “Liefde recyclen” campagne. Zoals altijd kijkt het merk naar de natuur als inspiratiebron voor zijn ontwerpen en marketing. Daarom vindt de nieuwste advertentie van Save The Duck zijn inspiratie in de jaren tachtig en een fascinatie voor boomhutten, een ‘magische symbiose tussen natuur, duurzaamheid en architectuur’.
Verwant: Save The Duck maakt een elementair spel met Smart Fall Collection
Red de Duck ‘Love Recycle’-campagne
Marco Rubiola heeft tot doel de bovengenoemde balans weer op de voorgrond te brengen. De creatief directeur van Save The Duck fotografeert de campagne ‘Love Recycle’. Het uitje van de herfst biedt harmonieuze beelden die in een eigentijdse sfeer zijn genomen in Casa Barthel, terwijl het casual blijft. Als weerspiegeling van de opvattingen van Save The Duck over de omgeving, is Casa Barthel een “door een architect ontworpen boomhut gebouwd met upcycled materialen.”
Sinds 2012 is Save The Duck een fervent pleitbezorger voor het verminderen, recyclen en hergebruiken. Vooral de ‘Love Recycle’-campagne van het label is monumentaal omdat het de aandacht vestigt op de eerste collectie van Save The Duck die voor 100% is gerecycled, aangezien eerdere bovenkledingcollecties slechts gedeeltelijk uit upcycled materialen bestonden. De over het algemeen neutrale sfeer en minimalistische stijl creëren een onderscheidende look voor de kledingstukken die verwant is aan de jaren ’80.
Over het algemeen weerspiegelt de meest recente advertentie van Save The Duck perfect een viering en liefde voor upcycling en de planeet. De campagne van het merk spoort het publiek aan om zich meer bewust te zijn van hun ‘fast fashion’-keuzes en om dieper na te denken over de toekomst. En, zoals altijd, respecteer de dieren!
creditSource link